Monday, May 30, 2011

KUANTAN

hokey...suda lame ta update yang ta berape nak laku ni kan.teettttt...!
haha nak buat cam mane memang aku ni memang takde bakat dalam penulisan blog.ekeke
see! update un sesuke hati..lalalal
oke nak cite,
minggu ni dah start dah cuti sekolah.
yah,aku memang tak sekolah tapi adek2 aku kawan2 aku sedare jiran ada yang sekolah && termasuk ayah aku..ngeh3
masa cuti ni lah masa untuk kita bersuka ria seisi sesanak keluarga *err betul ke ayat aku?? glup
hokeyy..
permulaan cuti sekolah yang memberangsangkan.hoho.kenapa? kerana melawat KUANTAN :)
ouh ac sibuk je ngikut ayah aku ada kursus kat sane .heheh..
tapi tulah ada pepatah sambil menyelam sedut bulpbulp air banyak2 hokey?
heh,cop! dipendekkan cerita.kuantan ni banyak tempat yang cantik2 permandangannya.
alahaii jatuh cinta! ouh jangan risau johor tetap dihati.
huhu
kenapa? sebab tempat cantik2
kalau dibanding pantai dia lagi cun dari kat melaka.
faktor utama pantai kat sana masih dijaga rapi. biruuuuu lautt...

oke dahdah stop cerita layan gambar..lalallala


mukadimahnya ialah TASIK CHINI,nak taw sejarah view gamba ni k? nak taw lagi tengok cite magika mana tak nye sampai sane adek aku haikal dok tanya pasal naga naga naga.naga m nasir! haha
pemandangan sangat indah hokeyyy!!
ouhh jangan risau kalau datang sini banyak kemudahan asas disediakan. penginapan,tempat rekreasi etc ada. :)

saya selaku pemandu pelancong tak bertauliah.sekian,

haaa..hati hati tangan anda mungkin hilang disedut naga m nasir! haha
seterusnya,SG PANDAN,KUANTAN.
sejujurnya,aku cemburu giler tengok sume orang dok tenggelam timbul kat air terjun nip.sebab air dia hijau wook! tapi apa daya maleih g salin baju.ekekek.lain kali datang memang tak lepas dah hokeyyyyy...:D
petang2 pi pulok PANTAI TELUK CEMPEDAK :)
hurm..sayang jambatan dia nip cam kureng dah..p ramai taw redah sebab ketaksuban ingin melihat keindahan pantai kat sini.cantik!


*malam kita orang meround2 bandar kuantan && tepi sg kuantan.sangat meriah dengan orang memancing,ada jual2,karok! gamba takda lak.hee,


oke,pagi esoknya pulak ayah ada kursus so aku dimandat jadi kakak penyayang yang membawa dik2nya berjalan.so kita orang pun pergi CHERATING..haa sumpah ni pertama kali aku drve tataw tempat kat negeri orang..cuakk jugakk tapi alhamdulillah tak sesat.pro dah! :P
ouh btw cherating pun cantik..pantai dia lagi landai larr dari TELUK CEMPEDAK.

hokeyy,,kami gumbila gumbila..lalalallaa
jangan tanya kenapa banyak muka aku mencapap.heheh
see! wa ckp same lu..hoho

oke,itu aje gamba2 yang dapat disaji.yang lain kena tapis dulu.HAHA.
pokoknya lokasi2 kat KUANTAN PAHANG memang cun!
so disini saya mencadangkan kalau anda2 nak pergi melancong salah satu lokasi adalah kuantan.
promote2 :D
ouh tentang makanan kat sana? kalau anda seorang jakun-is tentu anda akan jakunjakun sikit..
heh,kidding!
jangan risau makan kat sana sedap wook! sebab aku kaki makan belasah ape je ta sedap kan? haha

contoh yang feymes kat sana :
*nasi dagang,brekfes kuh
*satah,minum petang ku
*otakotak ikan :)

banyak lagi ac makanan yang aku merase tapi yang sempat snap ni je.yang lain tak sempat snap dah selamat menembusi ruang perutku.ekeke

oke lah penat dah..sekian itu sahaja laporan saya mempromote KUANTAN,PAHANG :)

p/s : awakawaknantikalaunakhoneymoonpergipahangauw.auwww gatai! :P

2 comments:

toh yed said...

ciss! jelesss sy!

lalinkmanish said...

jeles? ouh sape sruh ta ekutt..upps! lupe ta lalu seri kembgn :PP